2/9 2007 - min första kompakta bukett

Ja jisses, jag tittar tillbaka och vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag minns så väl när jag gjorde den här, det tog evigheter och åh så fin jag tyckte den var. Min lärare sa också att den var fin, var väl mest därför jag kände mig så stolt, vi kände oss all väldigt nöja över våra första buketter och att vi fick använda blommor och fick göra lite som vi ville. Men jag säger då det, stackars blommor som är så ihoptryckta. Och vad gör det där stora araliabladet där? Jag antar att jag inte hade kunnat göra det så mycket bättre, får ändå se det så att det var min första bukett på floristprogrammet. Jag visste knappt vad blommorna hette, eller jo det gjorde jag och det var mest bara för att rosor och nejlikor är bland dem vanligaste blommorna. Sen var gerbera min favorit på den tiden, brudslöja hade min farmor i trädgården när jag var liten och kärleksört hade min mamma i rabatterna. Funny, right?
Men ja, jag antar att det är så en första bukett ska se ut när man börjar på gymnasiet. Alla kan inte ha det i sig med en gång. Som tur är går det ju att jobba fram den estetiska sidan inom en.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0