14/9 2007 - höstkrans i oasis

Den här bilden är från dagen, eller två dagar efter jag gjorde den i skolan. Min första tanke nu när jag ser den är "jisses så många olika material". Först är det hortensia, vita och röda rosor, orange- och limefärgade nejlikor, salal, murgröna, eucalyptusblad, björngräs, japanska lyktor, gurkfrukter, hypericumbär, äpplen, cypress och några nålar. Vi hade haft i läxa att plocka med oss saker utifrån, som vi skulle ha till kransen. Men jag var inte den som var bäst på att komma ihåg, eller ens anstränga mig till att göra det. Ibland, någon enstaka gång kunde det väl hända ändå, men inte den här gången. Så jag fick ta saker från kylen och jag tror det var i den här vevan som vi hade haft en lektion i gruppering, och det syns ganska tydligt på bilden med vill jag påstå. 
Det jag samtidigt lärde mig här var, att i och med att kransen inte blev helt jämnt runt när jag proppat i den med så mycket olika saker, så kunde man sticka i lite gräs och låta det följa den runda formen. TADAA, ögat blir lurat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0