Torka egen kransdekoration

Ja så mycket billigare kan man inte komma undan med dekorationen än om man gör den alldeles själv hemma. Och hur fint är det inte med torkade apelsin- och äppelskivor på kransarna till jul?
Då jag aldrig prövat på det själv innan så fick det bli lite av en test igår. Apelsinen skivade jag, så tunt jag kunde, och lade sedan på en plåt med bakplåtspapper och hade i ugnen på svag värme. Tyvärr gick det rätt snabbt mellan de två sista gångerna jag kikade på dem så några av skivorna vart lite brända. Men det var ju bara första gången!
Och mina äppelskivor hänger i dörröppningen till köket (kan inte ha det någonstans där hunden kan komma åt dem då hon är väldigt förtjust i äpplen) och dem har redan börjat torka.
Innan jag trädde dem på tråden så doppade jag dem i lätt saltat vatten, för att dem inte ska bli så bruna som dem annars så lätt kan bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0